o tym jak powstają moje robótki ręczne - zapraszam
Blog > Komentarze do wpisu

szydełko + druty = czapka... krok po kroku

Witam.

Tak powstaje zwyczajna czapka... zapraszam ;)

Podstawą jest ten schemat... pierwsze okrążenie to 16 słupków :)

po 8 okrążeniach mam 128 słupków

dało mi to 17 cm średnicy... jeśli czapka ma być mniejsza... bardziej dopasowana to zrób tych okrążeń mniej ;)

dalej prosto... wykonałam 10 okrążeń i czapka jest "głęboka"... możesz wykonać ich mniej ;)

dalej pracowałam na drutach... na okrągło ;) 

dobrałam oczka... jak na zdjęciu:

trzy... jeden słupek ominęłam... trzy i tak całe okrążenie... uzyskałam 98 oczek

30 okrążeń ściągaczem 2 prawe 2 lewe

dużo..., ale ściągacz ma być wywinięty na wierzch bo tak mi się podoba i już :p

oczywiście można ściągacz wszyć do wewnątrz... trzeba tylko dopasować ilość okrążeń ;)

czapka gotowa...

ta:

http://myszkaszara.blox.pl/2012/10/szydelko-druty-czapka.html

powstała dokładnie tak samo ;)

ja lubię szydełkowe kwiatki do ozdoby... czapka jest dla mnie więc pozwoliłam sobie na odrobinę szaleństwa :) 

nic wielkiego, ale mnie się podoba... i już się nosi :)

Alize Angora Special 100g 550m kolor 3549

szydełko 3.5

druty 4  (do skarpet) ;)

pozdrawiam

Aurelia :-]

...

w miejscu 10 szydełkowych okrążeń... tych bez dodawania ;) możemy użyć ciekawego wzoru i będzie jak sobie wymarzymy  :)

ilość okrążeń i słupków musimy dopasować do wielkości czapki... szydełka... wełenki... i do tego jak kto pracuje... 

jeśli chcesz wykonać czapkę moim sposobem bardzo proszę...

czwartek, 18 października 2012, aureliamyszkaszara

2012/10/19 09:27:38
Śliczna czapeczka!
-
2012/10/19 11:31:40
Czapusia jest rewelacyjna!!!
-
2012/10/20 12:21:46
śliczna, wydaje się łatwa do wykonania, a efekt super
-
2012/10/22 07:46:46
bardzo pomyslowa czapeczka...pozdrawiam ania
-
2012/10/23 14:51:12
Chyba umiałabym ją zrobić idąc za Twoim opisem i schematem - powiem więcej nawet mam ochotę spróbować :) Teraz próbuję zrobić na drutach otulacz/szyjogrzej - niby prosto się robi, bo to prawie że tuba, problem tylko z doborem odpowiedniej ilości oczek do drutów i włóczki; jak tylko się z tym uporam, wezmę się za taką czapeczkę :)
-
2012/10/26 09:04:27
Ciekawie wygląda ten ściągacz na drutach. Mi wprawdzie z drutami nie po drodze,ale może taki ściągacz się uda . Pozdrawiam :)
-
2012/10/27 18:41:47
Świetny pomysł na czapkę. Kiedyś wykorzystam :)
-
2012/10/28 22:25:55
witam.czapeczka jest piekna!! tylko na szydelku nie bardzo umiem czytac schemat i bardz bym pania prosila o wytlumaczenie mco ile mam dodac slupki?poczatek łancuszka to 5oczek,a drugie okrazenie co ile trzeba dodac?bardzo bym byla wdzieczna za pomoc.pozdrawiam Katarzyna
-
2012/10/29 19:46:06
dziękuje pięknie ;)
pierwsze okrążenie to 16 słupków
drugie okrążenie to 32 słupki czyli... w każdym robimy dwa ;)
trzecie okrążenie to 48 słupki czyli... słupek nad słupkiem... dwa słupki w jednym... i znów słupek nad słupkiem... dwa słupki w jednym... i tak 16 razy... dlaczego? bo... początek robótki to 16 słupków...
czwarte okrążenie to 64 słupki... słupek nad słupkiem... słupek nad słupkiem... dwa słupki w jednym.... itd.

-
2012/11/08 13:23:38
wspaniały kursik.
-
Gość: Maargot, 89-74-24-154.dynamic.chello.pl
2013/01/26 02:05:37
Wreszcie wiem co zrobić z motkiem koloru czerwonego (będzie pasować do kurtki !) i resztkami granatu i bieli. Dzięki. Wielkie dzięki!!!.
Radio
:)

:)

:)

:)

Napisz do mnie ;)

aureliamyszkaszara@gmail.com
Aurelia Myszka

Utwórz swoją wizytówkę

Aureliamyszkaszara - Robótki ręczne

Wypromuj również swoją stronę
:)
stat4u